تفاوت آب تصفیه شده و آب جوشیده

۵ دی, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تصفیه کردن آب درصد بالایی از آلاینده ها را از بین می برد.

جواب کوتاه

آب جوش

مردم هزاران سال است که از جوشاندن آب به عنوان راهی برای فیلتر کردن آلاینده ها و حذف ناخالصی ها استفاده میکنند، اما آیا جوشاندن آب لوله کشی آن را تصفیه می کند و این روش چقدر موثر است؟

جوشاندن آب یک راه ساده اما موثر برای تصفیه آب در خانه یا در بیابان است، زیرا گرمای زیاد می تواند باکتری های مضر را از بین ببرد. به طور خاص، آب در دمای 212 درجه فارنهایت می جوشد، در حالی که بیشتر میکروارگانیسم ها نمی توانند در آب بالای 160 درجه فارنهایت بیش از 30 دقیقه زنده بمانند. یکی دیگر از مزایای جوشاندن آب این است که این کار باعث حفظ مواد معدنی موجود در آب لوله‌کشی می‌شود. نوشیدن آب گرم ممکن است چندین فواید سلامتی مانند کمک به هضم و بهبود گردش خون داشته باشد.

مضرات جوشاندن آب لوله کشی

اگرچه ممکن است با توجه به اینکه نیازی به خرید چیز جدیدی ندارید، جوشاندن آب مقرون به صرفه باشد، اما با توجه به تاثیری که این روش بر روی صورتحساب سوخت شما خواهد داشت، در واقع می تواند بسیار گران باشد. یکی دیگر از دلایلی که بسیاری از مردم آب خود را نمی جوشند این است که این فرآیند بسیار وقت گیر است. برای تصفیه آب از طریق جوشاندن، باید چند دقیقه صبر کنید تا آب بجوشد، سپس اجازه دهید خنک شود، مگر اینکه بخواهید آن را داغ بنوشید. علاوه بر این، جوشاندن آب همه باکتری ها را از بین نمی برد یا مواد شیمیایی موجود در آب لوله کشی را از بین نمی برد، تنها راه ایمن برای انجام این کار استفاده از تصفیه آب است.

آیا جوشاندن آب آلاینده هایی مانند کلر و سرب را از بین می برد؟

آب جوش فقط می تواند مواد جامد و باکتری ها را حذف کند، به این معنی که مواد مضر مانند کلر و سرب را از آب لوله کشی پاک نمی کند. علاوه بر این، جوشاندن آب لوله کشی با سرب در واقع این آلاینده را غلیظ می کند و خطرناک تر از نجوشاندن است.

چگونه آب را بجوشانیم

اگر این تنها گزینه شماست، در اینجا نحوه جوشاندن آب لوله کشی برای کمک به تصفیه آن طبق گفته CDC آمده است:

اگر آب لوله کشی شما کدر است:

  • اجازه دهید آن را از طریق یک پارچه تمیز، دستمال کاغذی یا فیلتر قهوه عبور دهد تا به حذف آلاینده ها کمک کند. اگر هیچ یک از این مواد را ندارید، به سادگی اجازه دهید تا ته نشین شود.
  • سپس آب زلال را بردارید و در قابلمه یا تابه ای بریزید
  • آب را به مدت حداقل یک دقیقه یا سه دقیقه به جوش آورید.
  • اجازه دهید آب جوشیده تا دمای مطلوب خنک شود
  • برای نگهداری از ظروف تمیز با درپوش های محکم که ضد عفونی شده اند استفاده کنید

    اگر آب لوله کشی شما شفاف است:
  • آب را به مدت حداقل یک دقیقه یا سه دقیقه به جوش آورید.
  • اجازه دهید آب جوشیده تا دمای مطلوب خنک شود
  • برای نگهداری از ظروف تمیز با درپوش های محکم که ضد عفونی شده اند استفاده کنید

آب تصفیه شده

آب تصفیه شده چیست؟

آب تصفیه شده ، آب لوله کشی است که با عبور از سیستم تصفیه آب تصفیه می شود. انواع مختلفی از سیستم ها و راه ها برای فیلتر کردن آب وجود دارد، اما همه آنها اساساً برای حذف آلاینده ها از آب در خانه شما کار می کنند.

مزایای تصفیه کردن آب لوله کشی

در مقایسه با جوشاندن، تصفیه کردن آب فرآیند بسیار سریع‌تری است که افراد را قادر می‌سازد از آب آشامیدنی سالم و تمیز به سادگی بلند کردن دسته شیر آب لذت ببرند. علاوه بر این، آب فیلتر شده معمولاً استانداردهای بالاتری نسبت به آب تصفیه شده از طریق جوشاندن دارد. در واقع، گروه‌هایی مانند بنیاد ملی بهداشت (NSF) فیلترهای آب را بر اساس توانایی آنها در حذف آلاینده‌ها ارزیابی می‌کنند.

معایب فیلتر کردن آب لوله کشی

فیلتر کردن آب لوله کشی واقعاً هیچ ضرری برای سلامتی ندارد، اگرچه خود سیستم و قیمت جایگزین های آینده باید در نظر گرفته شود. همچنین باید به پیچیدگی نصب فکر کنید، زیرا برخی از تصفیه های آب مانند دستگاه mAKE WATER ما را می‌توان به سادگی به برق وصل کرد.

راه های فیلتر کردن آب لوله کشی

راه های فیلتر کردن آب لوله کشی
فیلترهای فرابنفش (UV): فیلترهای UV روشی فوق العاده موثر برای کمک به تصفیه آب با استفاده از فرکانس های مختلف نور ماوراء بنفش هستند. اساساً DNA موجود در سلول های میکروبی نور را تخریب می کند – باکتری ها و ویروس ها را از بین می برد. با این حال، فیلترهای UV دیگر آلاینده‌ها مانند کلر، سرب یا مواد شیمیایی را حذف نمی‌کنند، به همین دلیل باید از آن‌ها همراه با انواع دیگر فیلترها استفاده شود.


اسمز معکوس: سیستم های اسمز معکوس به طور کلی به عنوان موثرترین فیلتر آب برای حذف آلاینده ها در نظر گرفته می شوند. آنها با فشار آب و عبور آن از طریق غشای اسمز معکوس تحت فشار عمل می کنند و آلاینده ها را در یک طرف و آب تصفیه شده را در طرف دیگر باقی می گذارند. تصفیه آب اسمز معکوس MAKE WATER 5 برابر بیشتر از سایر سیستم های RO آلاینده ها را حذف می کند و در عین حال مواد معدنی مفید را حفظ می کند.


کربن فعال: این رایج‌ترین نوع فیلتر است که با بیرون کشیدن ناخالصی‌ها از آب و اتصال آن به زغال‌سنگ ایجاد شده از زغال فعال در فیلتر کار می‌کند. اگرچه این یک شروع عالی است، اما این فیلترها باید در کنار سایر روش های فیلتراسیون برای محافظت بهتر از آب در برابر ویروس ها و باکتری ها استفاده شوند.


تبادل یونی: فیلترهای تبادل یونی بیشتر برای تصفیه آب سخت استفاده می شوند و با تعویض یک یون با یون دیگری از آب عبوری از آن کار می کنند. به طور معمول، یون‌های سخت‌کننده مانند کلسیم یا منیزیم را با سدیم جایگزین می‌کنند تا آب لوله‌کشی را نرم کنند. این فیلترها برای این منظور عالی هستند، اما به اندازه سایر روش های فیلتراسیون، باکتری ها یا ذرات دیگر را حذف نمی کنند.


مکانیکی: فیلترهای مکانیکی معمولاً اولین بخش از یک سیستم فیلتراسیون کامل هستند، زیرا با گرفتن مواد فیزیکی با استفاده از نخ نایلون، فوم مصنوعی یا پدها کار می‌کنند. اینها باید به عنوان یک پیش فیلتر به جای یک راه حل کلی استفاده شوند.

مقایسه آب جوشیده شده و تصفیه شده

در مورد اینکه چگونه باید مطمئن شوید آبی که می نوشید سالم و سالم است، سردرگمی زیادی وجود دارد، اما نتیجه گیری قاطع این است که آب تصفیه شده راه حل بهتری نسبت به جوشاندن آن است.

هنگامی که به آب جوشانده و تصفیه شده نگاه می کنیم، متوجه شدیم که آب جوش برای تصفیه کامل آب کافی نیست زیرا آلاینده های مضری مانند سرب و کلر به جا می گذارد. علاوه بر این، استفاده از فیلتر آب با این امکان را به شما می دهد که به سادگی از آب سالم لذت ببرید.

به طور کلی، آب تصفیه شده برای سلامتی شما بهتر است و در مقایسه با آب جوشانده دارای فواید دیگری است. چیاوان دارای طیف گسترده ای از محلولات تصفیه آب است که به شما کمک می کند تا آب تمیز را برای هر یک یا تمام قسمت های خانه خود تامین کنید.

درباره اینکه کدام تصفیه آب چیاوان برای شما مناسب است، سؤال بیشتری دارید؟ با ما تماس بگیرید و ما به یافتن راه حلی برای رفع نیازهای منحصر به فرد خانه شما کمک خواهیم کرد!

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.