آب چاه در مقابل آب شهر: آنچه باید بدانید

۲۵ دی, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اگر به خانه جدیدی نقل مکان کرده اید که هم به آب چاه و هم به آب شهری دسترسی دارد، تصمیم مهمی در مورد اینکه کدام گزینه را استفاده می کنید دارید.

بیش از 13 میلیون خانوار ایالات متحده به آب چاه متکی هستند، زیرا چاه ها در برخی شرایط می توانند مزایایی داشته باشند. با این حال، برای تصمیم گیری آگاهانه – بهتر است در مورد تفاوت های بین آب چاه و آب شهری، از جمله مزایا و معایب آنها، بیاموزید. برای کمک به شما در تعیین اینکه کدام یک را انتخاب کنید، ما این راهنما را با همه چیزهایی که باید در مورد هر دو گزینه و در نهایت چگونگی تضمین نوشیدن و استفاده از تمیزترین آب بدانید، ایجاد کرده ایم.

تفاوت بین آب چاه و آب شهری چیست؟

آب چاه از چاهی می آید که با حفر سوراخ در زمین تا رسیدن به سفره زیرزمینی ایجاد می شود. در حالی که برخی از چاه ها می توانند صدها سال قدمت داشته باشند، اکثر آنها از سیستم قرقره و سطل دور شده اند و متصل به پمپی هستند که مستقیماً به لوله کشی خانه وصل می شود.

آب چاه به دست آمده از یک چاه خصوصی برای استفاده رایگان است و برخی افراد آن را منبع آب شیرین تر و طبیعی تری می دانند زیرا از نظر شیمیایی تصفیه نمی شود. با این حال، این نیز نگرانی های ایمنی را افزایش می دهد. برخلاف آب شهری، آب چاه توسط هیچ سازمان نظارتی آزمایش یا تصفیه نمی‌شود، بنابراین این مسئولیت مالک خانه است که از سالم بودن آب چاه اطمینان حاصل کند. در حالی که آب ممکن است رایگان باشد، صاحب خانه مسئول هزینه های نگهداری مرتبط با چاه مانند تعمیر تجهیزات و درمان های لازم است.

در مقایسه، آب شهری توسط دولت شهر شما به خانه شما و جامعه اطراف تامین می شود. آب شهری تابع قوانین و مقررات متعددی است که باید به طور مرتب آزمایش و تصفیه شود تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود. با در نظر گرفتن این موضوع، آب شهری ممکن است ایمن تر از آب چاه تصفیه نشده در نظر گرفته شود. با این حال، برخی از آلاینده‌ها ممکن است پس از فرآیند تصفیه باقی بمانند و حتی ممکن است آب از لوله‌های راه از مرکز تصفیه به خانه شما آلوده شود. علاوه بر این، آب شهری بر اساس میزان مصرف صورت‌حساب می‌شود و می‌توان آن را از طریق مقررات محدود کرد یا در زمان‌هایی که نیاز به آن دارند، آب را قطع کرد.

مزایا و معایب آب چاه


آب چاه برای همه انتخابی نیست، اما اگر این گزینه را دارید – در اینجا باید از مزایا و معایب آن آگاه باشید.

مزایای آب چاه

  • بدون قبض آب: شما می توانید به اندازه ای که می خواهید از آب استفاده کنید و هرگز در هنگام استفاده از یک چاه خصوصی نگران قبض نباشید.
  • مواد مغذی و مواد معدنی بالا: آب چاه اغلب مملو از مواد مغذی و مواد معدنی طبیعی است، زیرا به جای رواناب یا آب های سطحی که شهر را تامین می کند، از یک سفره طبیعی به دست می آید. این مورد همچنین می تواند طعم را بهبود بخشد، اگرچه افزایش محتوای مواد معدنی نیز آب چاه را مستعد تبدیل شدن به آب سخت می کند که اثرات منفی دارد.
  • ارزش ملک را افزایش می دهد: یک چاه خصوصی به یک خانه ارزش می افزاید و جذابیت ملک را افزایش می دهد بنابراین می توانید هنگام فروش قیمت بالاتری را درخواست کنید.

مضرات آب چاه

  • پتانسیل آلودگی: آب چاه ممکن است مستعد آلودگی ناشی از رواناب سطحی باشد که در آن آب آلوده به خاک نفوذ کرده و منبع چاه را آلوده می کند. ممکن است فکر کنید که این مورد محتمل نیست، اما آب می تواند از منابعی مانند فاضلاب، حیوانات مرده، مخازن سپتیک و غیره آلوده شود. اگر در یک زمین بزرگ زندگی می کنید و یا به طور منظم آب خود را آزمایش نمی کنید، ممکن است مشکلی را تشخیص ندهید و ممکن است قبل از اینکه متوجه شوید چه اتفاقی افتاده است، آب آلوده مصرف کنید.
  • هزینه های تعمیر و نگهداری: از آنجایی که شما مالک چاه هستید، مسئولیت نگهداری آن بر عهده شماست که شامل تعمیرات تجهیزات، تعویض و تصفیه آب می شود تا اطمینان حاصل شود که نوشیدنی ایمن است.
  • وابسته به برق: چاه‌های مدرن از پمپ‌هایی استفاده می‌کنند که برای کارکردن به برق نیاز دارند، که در قبض برق شما نقش دارد. علاوه بر این، اگر برق شما قطع شود، پمپ آب شما کار نمی کند، که در مواقع اضطراری می تواند مشکل ساز باشد.


مزایا و معایب آب شهری


در حالی که فقط برخی از مردم به آب چاه دسترسی دارند، تقریباً همه گزینه آب شهری را خواهند داشت. اگر به هر دو دسترسی دارید، در اینجا مزایا و معایب آب شهری وجود دارد تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک را انتخاب کنید.

مزایای آب شهری

  • شهر مسئول آزمایش و تصفیه است: آب شهر به شدت تنظیم شده و اغلب آزمایش می شود تا مطمئن شود برای استفاده ایمن است، بنابراین شما مجبور نیستید کاری انجام دهید. با این حال، باید توجه داشت که در برخی موارد آلاینده‌ها می‌توانند از شکاف‌های فرآیند تصفیه بلغزند و آب نیز ممکن است در حین حرکت از طریق لوله‌ها از مرکز تصفیه به خانه شما آلوده شود.
  • دسترسی گسترده: برخلاف آب چاه که فقط در برخی مناطق در دسترس است، آب شهری بسیار قابل دسترسی است. حتی بیشتر مناطق روستایی به آب شهری دسترسی دارند.


معایب آب شهری

  • قبض آب: برخلاف آب چاه که استفاده از آن رایگان است، باید برای آبی که از شهر خود دریافت می کنید، پرداخت کنید. علاوه بر این، قبوض آب در دهه گذشته 80 درصد افزایش یافته است.
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی: در حالی که فرآیند تصفیه مورد استفاده در شهرها به حذف آلاینده ها کمک می کند، برخی از مردم ممکن است آبی را ترجیح دهند که با مواد شیمیایی تصفیه نشده باشد. فراتر از ایمنی، مواد شیمیایی می توانند بر طعم، بو و ظاهر آب لوله کشی نیز تأثیر بگذارند.
  • می تواند قطع یا محدود شود: با یک چاه، شما کنترل کامل آب خود را دارید. هنگام استفاده از آب شهری، شهر می تواند آب شما را در هر نقطه ای قطع کند. برخی از شهرها همچنین ممکن است سعی کنند از طریق قوانینی که جریمه های مالی را برای بیش از حد محدودیت ها اعمال می کنند، استفاده را محدود کنند.

آیا آب شهر بهتر از آب چاه است؟


اگر نمی خواهید با آزمایش و تعمیر و نگهداری برای اطمینان از ایمن بودن نوشیدن آن مقابله کنید، آب شهری بهتر از آب چاه است. با این حال، کسانی که مایل به نگهداری چاه های خصوصی هستند، متوجه خواهند شد که مزایای متعددی نسبت به آب شهری وجود دارد. در نهایت، باید مزایا و معایب هر گزینه را بسنجید تا مشخص کنید کدام یک برای خانه شما منطقی است.

صرف نظر از اینکه چه تصمیمی می گیرید، توصیه می کنیم از فیلتر آب برای بهبود ایمنی و طعم آب خود استفاده کنید. یک فیلتر آب کل خانه، آب تمیز و با طعم عالی را از هر شیر آب خانه شما فراهم می کند. اگر از یک چاه خصوصی استفاده می‌کنید، فیلتری می‌خواهید که با آب چاه طراحی شده باشد، مانند آب چاه راینو با UV. این سیستم دارای گواهی شخص ثالث برای کاهش باکتری ها، ویروس ها و آلاینده هایی است که معمولاً در آب چاه یافت می شوند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.